انستیتو ریاضیات سیستان، اولین مؤسسه در کشور است که شبیه‌سازِ آزمون ورودیِ مدرسهٔ دوره دوم انرژی اتمی را برگزار می‌کند. از سال ۱۴۰۳ آزمون‌های ورودی مجموعه مدارس انرژی اتمی به شکل یک‌پارچه برگزار می‌شوند، بنابراین این شبیه‌سازها جهتِ آماده شدن برای تمامِ مدارس انرژی اتمی دوره دوم کشور و برای واحدهای دختران و پسران مناسب‌اند.

شبیه‌ساز آزمون ورودیِ
​​​​​​​دوره دوم ​​​​​انرژی اتمی

دبیرستان انرژی اتمی مشهد

 آزمون ورودیِ انرژی اتمی

✜ آزمون‌های ورودی نهم به دهمِ مدارسِ انرژی اتمی در دو مرحله برگزار می‌شوند. مرحلهٔ اول یک آزمون چندگزینه‌ای و مرحلهٔ دوم یک آزمون تشریحی است. فقط افرادی که در مرحلهٔ اول پذیرفته شده باشند، امکان شرکت در مرحلهٔ دوم را خواهند داشت. 
✜ آزمون ورودی دبیرستان انرژی‌اتمی برای متقاضیان رشته‌های تجربی و ریاضی‌فیزیک برگزار می‌شود. محتوای مرحله اول برای رشتهٔ تجربی؛ درس‌های ریاضی (۳۰ سؤال)، فیزیک (۲۰ سؤال)، شیمی (۱۵ سؤال) و زیست‌شناسی (۱۰ سؤال) است. محتوای مرحله اول آزمون ورودی انرژی‌اتمی برای رشتهٔ ریاضی‌فیزیک نیز درس‌های ریاضی (۳۵ سؤال) و فیزیک (۲۰ سؤال) است. آزمون‌های هر دو رشته ۱۵۰ دقیقه زمان دارند. 

✜ مرحلهٔ دوم آزمون نهم به دهم انرژی اتمی در هر دو رشتهٔ علوم تجربی و ریاضی‌فیزیک «که معمولاً یک هفته بعد از آزمون مرحله برگزار می‌شود»، از درس‌های ریاضی (۱۲ سؤال) و فیزیک (۵ سؤال) است و شیمی و زیست جزو سؤالات آزمون هیچ کدام از رشته‌ها نیستند. آزمون‌های هر دو رشته ۱۵۰ دقیقه زمان دارند. 
✜ پرسش‌های این آزمون به منظورِ سنجشِ توانایی‌های علمی، منطقی و مفهومی دانش‌آموزان طراحی شده‌اند و از این نظر آزمون‌های سخت و سطح بالایی حساب می‌شوند.  

شبیه‌سازِ آزمون ورودیِ انرژی اتمی

✜ انستیتو ریاضیات سیستان آزمون‌های آزمایشی (شبیه‌ساز) آزمونِ انرژی اتمی را مبتنی بر ساختار و محتوای آزمون اصلی طراحی کرده است.
✜ شبیه‌سازهای سیستان تمام مفاهیم و مهارت‌های مورد نیاز برای قبولی در آزمون مدارس انرژی اتمی دوره دوم را پوشش می‌دهند.  
✜ شبیه‌سازهای سیستان این امکان را می‌دهند که علاوه بر آشنایی با پرسش‌های سال‌های گذشته با پرسش‌های احتمالی آینده نیز مواجه شوید.  

✜ درست است که سیستان یک انستیتو با محوریت ریاضیات است اما برای اینکه پشتیبانی از شما را کامل کنیم، از استادهای مدرسهٔ انرژی‌اتمی که مهم‌ترین اثر آموزشی روی دانش‌آموزان این مدرسه را داشته‌اند، درخواست کرده‌ایم برای درس فیزیک نیز سؤالات شبیه‌ساز را مبتنی بر الگوی آزمون ورودی آماده کنند. بنابر تجربهٔ سال‌های گذشته،  اگر شما در درس‌های ریاضیات و فیزیک (در هر دو رشتهٔ تجربی و ریاضی) خوب عمل کنید، موفقیتتان تضمین‌شده خواهد بود.   

نتایج شرکت در شبیه‌سازها

✜ علاوه بر آشنایی با سؤالاتِ آزمون، مدیریت زمان و کنترل استرس و حفظ انگیزه از دستاوردهای شرکت در شبیه‌سازها است. 
✜ پیدا کردنِ نقاط قوت و ضعف با بررسیِ کارنامهٔ تحلیلیِ سیستان از دیگر نتایجِ آزمون‌های آزمایشیِ سیستان است. 
✜ شرکت در شبیه‌سازها شما را با مفاهیمِ ضروریِ جدیدِ ریاضی که مستقیماً در کتاب‌های درسی و کمک‌درسیِ دورهٔ اول متوسطه وجود ندارند، آشنا می‌کند.

✜ شما پیش از آزمون اصلیِ مدرسه، عملاً وضعیت خودتان را در میان شرکت‌کننده‌های آزمون ورودی مدرسه می‌سنجید و می‌توانید مسیر مطالعاتی خود را بر اساس شناخت دقیقی از وضعیت خود، تنظیم کنید. 

طراحانِ سؤالاتِ شبیه‌سازها

✜ شبیه‌سازهای سیستان را طراحان و مصححان آزمون‌های ورودیِ سال‌های گذشتهٔ مدارس انرژی اتمی طرح می‌کنند. 
✜ دانش‌آموزانی که توسطِ طراحان این آزمون‌های آزمایشی آموزش دیده‌اند، بالاترین آمارِ قبولی در مدارس انرژی اتمی را داشته‌اند.  
✜ طراحانی که با سیستان همکاری می‌کنند همگی از معلم‌های مدراس انرژی اتمی در شهرهای مختلف‌اند. 

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۳/۱۲

آزمونِ ۱:   ۳۱ فروردین‌ماهِ ۱۴۰۳                ۲۵ سؤال ریاضی                                               هزینه: تکمیل ظرفیت          چندگزینه‌ای



 
آزمونِ ۲:   ۱۷ تا ۲۳ خردادماهِ ۱۴۰۳        ۳۵ سؤال ریاضی-۲۰ سؤال فیزیک           هزینه: ۱۸۹ هزارتومان         چندگزینه‌ای
 



آزمونِ ۳:   پیش از آزمون مرحله ۲             ۱۲ سؤال ریاضی - ۵ سؤال فیزیک             هزینه: تماس بگیرید           تشریحی



​​​​​​​
 * آزمونِ ۳ مخصوص دانش‌آموزانی است که در مرحلهٔ اول آزمون ورودی یکی از مدارس انرژی اتمی قبول شده باشند.  

ثبتِ‌نام
ثبتِ‌نام
ثبتِ‌نام

جدولِ زمان‌بندی شبیه‌سازهای آزمون ورودیِ مدارسِ انرژی اتمی (نهم به دهم)

دانلود رایگانِ فایل پی‌دی‌افِ نمونه سؤالاتِ آزمون ورودی‌ انرژی اتمی (دوره دوم)

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارهٔ مدارس انرژی اتمی، مانند زمان ثبتِ‌نام آزمون ورودی، شهرهایی که مدرسهٔ انرژی اتمی دارند و  سطحِ علمیِ این مدارس، کلیک​​​​​​​ کنید.

آمادگی برای آزمون 

​حدودِ ۵۰۰۰ داوطلب و ۵۰۰ نفر ظرفیت. یعنی هر سال ۱۰ درصد از داوطلبانِ حضور در مدرسهٔ انرژی اتمی در کشور موفق می‌شوند وارد این مدرسه شوند. پس مسیری که جهت آموزش و آمادگی برای این آزمون انتخاب می‌کنید، حیاتی است. در سال گذشته، بخش قابل توجهی از دانش‌آموزانی که ما به آن‌ها آموزش دادیم در این آزمون قبول شدند. امسال تصمیم گرفتیم راه موفقیت را به همه نشان دهیم و خدماتمان را در اختیار طیف وسیع‌تری بگذاریم. برای اینکه پیش از آزمون ورودی (و شبیه‌سازها) آماده شوید بهترین توصیه‌ای که می‌توانیم به شما داشته باشیم، شرکت در یک تعیین سطح رایگان است که هر زمان بخواهید می‌توانید به سؤالات آن پاسخ دهید. بلافاصله پس از پاسخ به پرسش‌های این تعیین سطح، بر اساس عملکردتان یک بازخورد اختصاصی از مسئول آزمون‌های ورودی مدرسه انرژی‌اتمی به صورت ویدیویی دریافت خواهید کرد. پرسش‌های این تعیین سطح عمدتاً از سؤالات آزمون‌های سال‌های گذشتهٔ آزمون ورودی انرژی‌اتمی انتخاب شده‌اند. علاوه‌بر دیدن سطح خودتان، درواقع شما به یک نمونه سؤال رایگان آزمون نهم به دهم انرژی‌اتمی دسترسی پیدا کرده‌اید. البته فایل پی‌دی‌اف این نمونه سؤال رایگان انرژی‌اتمی را در همین صفحه می توانید دانلود کنید. 
اگر شما از آن دسته دانش‌آموزانی هستید که با کلاس رفتن بهتر یاد می‌گیرند، می‌توانید (علاوه بر شرکت در شبیه‌سازها)، در کلاس‌های آمادگیِ آزمون انستیتو ریاضیاتِ سیستان نیز شرکت کنید. کافی است برای مشاوره با ما تماس بگیرید تا راهنمایی‌تان کنیم. 

مشاوره برای کلاس
می‌خواهم سطح خودم را بدانم

مانده تا زمانِ مرحله اول آزمون ورودی مدارس انرژی اتمی ​​​​​​​(دوره دوم)

ثبتِ‌نام در شبیه‌سازها

مدارس و مؤسساتِ آموزشی، برای ثبتِ‌نامِ گروهی، می‌توانند فرم انتهای این صفحه را پر کنند و یا با شمارهٔ ۰۹۱۰۲۲۴۱۴۹۷ تماس بگیرند.

پرسش‌های متداول

​​اگر پاسخِ سؤالاتِ خود را در بخش پرسش‌های متداول پیدا نکردید، حتماً با ما تماس بگیرید؛ مشتاقانه منتظر شنیدن صدای شماهستیم:  ۰۹۱۰۲۲۴۱۴۹۷

ثبت درخواست

ممنون از شما. به زودی با شما تماس می‌گیریم.

فرمِ ثبت‌ِنامِ گروهی مدارس و مؤسساتِ آموزشی

المپـیـــــــــــــــاد

سبد خرید